Етика 6 клас

 25.05.2020 – 29.05.2020
18.05.2020 – 22.05.2020
12.05.2020 – 15.05.2020
04.05.2020 – 08.05.2020      
 «Найбільші подвиги були здійснені заради любові до Батьківщини»        (Ж. Ж. Руссо).
                                                             «За рідний край життя віддай» (українське прислів’я).
Питання для перевірки вивченого:
1. Що ми розуміємо під громадянськістю?
2. Що ми розуміємо під гуманістичною мораллю?
3. Що ми розуміємо під поняттям свобода?
2.    Здатність діяти відповідно до власних інтересів і цілей, приймати рішення й утілювати їх у життя.)
4. Що таке свобода волі, свобода дій, свобода творчості?
5. Що ми розуміємо під правами людини?
6. Що таке декларація? Наведіть приклади.
7. Що означає термін «права дитини»?
8. Що таке конвенція? Наведіть приклади.
9. Що ми розуміємо під соціальною різноманітністю?
10.    Що ми розуміємо під правовими нормами і законом?
11.    Наведіть приклади громадянських почуттів, громадянських якостей. 12.    Дайте визначення понять «нація»; «національність»; «народ».
13.    Що таке «фашизм» і «нацизм»?
14.    Наведіть приклади прав людини згідно із Загальною декларацією прав людини.
15.    Наведіть приклади прав дитини відповідно до Конвенції про права дитини.
Висновки.
• Найвищою цінністю в демократичному суспільстві є людина.
•     Вибір людини — вияв її свободи волі. Але заснований цей вибір на моральних якостях людини.
•     Кожна людина повинна реалізувати себе в житті. Адже людина сама творить свою долю, своє щастя.
•     Патріот відчуває любов до своєї Батьківщини, а громадянин знає свої обов’язки перед нею.
•     Запорукою повноцінного існування демократичного суспільства є громадянська активність людей, що входять у нього, — вільні громадяни, які поважають себе та інших, прагнуть допомогти своїй державі.
•     Тільки людина, яка ставиться до інших відповідно до моральних правил, може бути справжнім Громадянином.
•     Реалізовуючи свої права, людина не може діяти всупереч інтересам інших людей, обмежувати їхні права.
• Життя людей регулюють мораль і право.
• У демократичному суспільстві всі люди рівні перед законом.
•     У багатонаціональній державі відносини між різними національностями мають бути толерантними, приводити до взаємозбагачення культур, розквіту держави.
   ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
Підготуватися до тематичного оцінюванняПовторити поняття й терміни з теми.


27.04.2020 – 30.04.2020
УРОК  32:  
Перевірте, чого навчилися, опановуючи тему «Будьмо громадянами».                                       
Любіть Україну, як сонце, любіть,
Як вітер, і трави, і води.
В годину щасливу й у радості мить,
Любіть у годину негоди.                              
                                                                                                                                  (В. Сосюра)
Питання для перевірки вивченого:
1.   Суспільство, в якому найвищою цінністю є людина, громадянин.
2.   Доброзичливе, терпиме ставлення до чиїхось думок, поглядів, почуттів.
3.   Правильне, об’єктивне, неупереджене ставлення до чогось або когось; сукупність правил, які відповідають нормам відносин між людьми.
4.   Гарантовані матеріальні, духовні, суспільні, культурні блага, необхідні для життя людини.
5.   Держава, у якій живуть представники багатьох національностей.
6.   Одна з форм організації суспільного життя, відома як народовладдя.
7.   Людина, яка підпорядковує свої особисті інтереси громадським, служить батьківщині, народу.
8.   Особиста відповідальність людини за розв’язання якоїсь проблеми.
9.   Любов до Батьківщини.
10.    Який стосується життя людей і їх відносин у суспільстві.
11.    Такий погляд на відносини між народами, коли виявляється неповага до представників інших народів, зневага до них і визнання своєї національності вищою за інші.
12.    Користування однаковими (рівними) з іншими правами.

Д/З: Складіть продовження. Придумайте завершення історій, які подані в підручнику на с. 182—183. Визначте мораль придуманої вами історії. 
21.04.2020 – 24.04.2020
  Тема. Якими мають бути відносини між народами в багатонаціональній демократичній державі.(урок 31)
                            «У всіх є недоліки — у кого великі, у кого менші. Ось чому дружба, і допомога, і спілкування були б неможливі, якби не існувало між нами взаємної терпимості» (Ф. Гвіччардіні).
На території України живуть представники різних народів і націй. Належність людини до нації або народності називають національністю. Нашу країну вважають багатонаціональною, оскільки здавна в Україні живуть українці, росіяни, білоруси, болгари, молдавани, румуни, угорці, німці, поляки, татари, кримські татари, греки, євреї, албанці, цигани. Вони також є громадянами України, мають ті ж права й обов’язки. Жоден із громадян держави не може мати більше або менше прав, ніж інші, через своє національне походження.  Про це свідчать і статті 9, 10, 11, 12 Конституції України.
У 5 класі ми говорили про те, чому потрібно знати звичаї різних народів, які живуть в Україні, ми називали такі прислів’я: «Кожен край має свій звичай»; «Що сторона, то новина»; «Чий дім, того і справа»; «На чиєму возі їдеш, того й пісню співай» — і виділяли таку моральну норму, характерну для українського народу, як толерантність — доброзичливе, терпиме ставлення до чиїхось думок, поглядів, почуттів тощо.                                                             Протилежним до поняття «толерантність» є поняття «нетерпимість» — небажання, невміння терпимо ставитися до кого- або чого-небудь.
1.  У чому полягає етика відносин між народами в демократичному суспільстві, с. 177-178
Багатонаціональна держава — держава, що складається з багатьох націй, створена різними націями.                                                                                                    Нація — історична форма спільності людей, об’єднаних єдиною мовою, територією, глибокими внутрішніми економічними зв’язками, певними рисами вдачі, культури.                                                                                             Національність — належність людини до якої-небудь нації. Народ — усе населення, усі жителі тієї чи іншої країни або частина жителів, пов’язаних спільною мовою, традиціями та культурою.
Регулювання прав усіх народів, що живуть в Україні, і відносин між ними відбувається через закон (Конституцію України) і моральні норми, толерантність.
 Історія знає багато прикладів міцної дружби між народами. Яскравим прикладом такої дружби є Друга світова війна, у якій пліч-о-пліч билися проти спільного ворога — фашизму — чимало народів Європи. Незабаром ми відзначатимемо День Перемоги. І коли ви дивитиметеся фільми про цю війну, зверніть увагу на те, як люди різних народів, національностей своїми вчинками доводили, що щастя і мир за землі залежить від вміння дружити, любити, разом протистояти злу та жорстокості.
2.     Як ставитися до культурно-національних особливостей людей, які живуть в Україні, с.178-180
 Говорячи про події Великої Вітчизняної війни, ми торкнулися відразу декількох понять: патріотизм; фашизм; нацизм; шовінізм.
Патріотизм — любов до конкретної країни, вірність їй. Фашизм — політична течія, представники якої пропагували національну винятковість свого народу, ненависть до інших національностей, розпалювали ворожнечу між народами.
Нацизм — течія фашизму, яка насаджувалася в гітлерівській Німеччині.
Шовінізм — політичні ідеї, що проповідують зверхність, пріоритет однієї нації над іншими.
 Фашизм був жахливим злочином перед людством. Бабин Яр — урочище в північно-західній частині Києва, між районами Лук’янівка і Сирець. Бабин Яр — місце масових розстрілів цивільного населення німецькими окупаційними військами в 1941 році. Сьогодні на території Бабиного Яру розташовано декілька пам’ятників і меморіальних комплексів жертвам Голокосту.
Правила співжиття різних народів у багатонаціональній демократичній державі:
·        Дотримуватися рівних прав і визнавати цінність культури всіх народів, що живуть в Україні.
·        Прагнути цікавитися культурою своїх сусідів.
·        Співпрацювати, допомагати одне одному в інтересах розвитку країни.
·        Обмінюватися поглядами, досвідом, ідеями з представниками інших народів.
·        Досягати домовленостей в ухваленні спільних рішень.
3 . Як виявляти повагу до національних традицій, звичаїв та обрядів інших народів, с.180-181
Під час подорожей по Україні ви стикаєтеся з представниками різних народів, їх обрядами та традиціями. Багато з них не дуже зрозумілі. Але в будь-якому разі до всіх обрядів і традицій інших народів ми мусимо ставитися з повагою.
Д/з: Прочитати параграф підручника (с. 175—181).
Виконати завдання з теми «Якими мають бути відносини між народами в багатонаціональній демократичній державі»(у групах вайбера)


13.04.2020 – 17.04.2020
Тема. Що означає бути громадянином демократичної держави. (урок 30)
          «Хто не зробився перш за все людиною, той поганий громадянин»          (В. Бєлінський).
   У кожної людини, яка живе на землі, одне життя. І від неї самої залежить, як вона його проживе, чи нестиме добро і світло, чи залишить слід у душах інших людей, чи пам’ятатимуть її наступні покоління. Кожна країна пишається своїми громадянами, які мужньо боролися за свободу й незалежність Батьківщини. Пригадайте, хто такий громадянин?
Громадянин — особа, яка належить до постійного населення якоїсь держави, користується правами й виконує обов’язки, встановлені законами цієї держави. 
Від нас, громадян, залежить, якою буде наша держава — сильною й розвиненою, із високим рівнем життя її громадян чи слабкою, залежною від волі інших держав, із незахищеним і малозабезпеченим населенням. Ми, громадяни, обираємо тих людей, які керуватимуть державою, ми, громадяни, дотримуючись законів, користуючись своїми правами та виконуючи свої громадянські обов’язки, зміцнюємо державу, підтримуємо її, допомагаємо їй просуватися вперед. 
 Прочитайте в підручнику текст «Кого називають громадянином» (с. 171—172) і дайте відповідь на питання.
• Чи можна марафонського гінця з прочитаної вами легенди вважати справжнім громадянином?
• Чому героїв Чорнобиля ми називаємо справжніми громадянами?
Так, сьогодні ми забуваємо, що захист Батьківщини — це обов’язок громадянина. Обов’язок — поняття не тільки юридичне, але й моральне. Тому що Батьківщина — це не тільки держава. Батьківщина — це отчий дім, сім’я, близькі, кохані, це наша природа, без якої не може бути нашої душі, нашої любові до людей.
Упродовж  всієї багатовікової історії нашої Батьківщини народ понад усе цінував вірність Батьківщині, мужність і відвагу героїв, що борються за утвердження добра і справедливості. 
Пригадайте приклади високої громадянськості, які демонстрували наші співвітчизники в різні періоди нашої історії. 
2.     Які почуття та риси властиві громадянам демократичного суспільства.
Що ми розуміємо під поняттям «громадянський»? Прочитайте на сторінці 173 підручника.
Громадянський — властивий свідомому громадянинові, спрямований на користь суспільства.
Які почуття ми називаємо громадянськими?
Громадянські почуття — почуття любові до Батьківщини, почуття обов’язку її захищати; почуття пошани до символів держави, її культури, мови, історії, громадянська гідність.          Це  здатність спрямовувати свою роботу й життя на користь Батьківщині; уміння нести відповідальність за майбутнє своєї країни.
Прочитайте оповідання В. Сухомлинського «Горить Іванова хата» на сторінці 173.
Які якості характеру виявив Степан? Чи можна вважати їх громадянськими? Як ви оцінюєте людські якості Петра? 
- Яких рис характеру вимагає від людини громадянський учинок? (Громадянський учинок вимагає від людини вольових зусиль, самовідданості, альтруїзму, мужності.)
Громадянський учинок — дія, яка принесла користь людям, країні, суспільству. У сучасному житті — це здача крові, допомога нужденним людям. Наведіть приклади громадянських учинків. 
Немає більш небезпечної людини, ніж та, яка байдужа до долі рідної країни. Польський письменник Б. Ясинський у книзі «Змова байдужих» писав: «Не бійся ворогів — у гіршому разі вони тебе вб’ють. Не бійся друзів, у гіршому разі вони можуть тебе зрадити. Бійся байдужих — вони не вбивають і не зраджують, але тільки з їх мовчазної згоди існує на землі зрада й убивство».
3. Що таке громадянська позиція людини.
На с. 173—174 підручника прочитайте текст «Що таке громадянська позиція людини» і вивчіть визначення поняття «громадянська позиція».
Громадянська позиція — прагнення обговорювати й вирішувати спільні проблеми, відповідальне ставлення до громадянського обов’язку.
А який посильний внесок у вирішення спільних справ робите ви як громадяни своєї країни? 
Лише та людина, яка чинить на благо людей і Батьківщини, — громадянин демократичної держави. 
Домашнє завдання:  Прочитати параграф підручника (с. 170—174). Виконати завдання з теми «Що означає бути громадянином демократичної держави» ( у групі вайбера)

06.04.2020 – 10.04.2020
Тема: Яка роль моралі і права в демократичному суспільстві. (урок 29)
«Справжня рівність громадян полягає в тому, щоб всі вони однаково були підпорядковані законам» (Ж. Д’Аламбер).
Чи замислювалися ви коли-небудь, звідки беруться і з чого народжуються закони суспільства та держави?
Уявіть собі, що навіть у сиву давнину в будь-якому первіснообщинному племені існували примітивні порядки (закони), які регулювали життя людей. Такі закони складалися зазвичай із простих понять — що можна, а що не можна — і завжди походили з уявлень вождя і його одноплемінників про справедливість.
І надалі впродовж історії людства закони суспільства й держави завжди народжувалися й виникали з уявлень про справедливість, добро і зло.
Якщо закони суспільства регулюють життя й відносини всередині суспільства, то існують закони й у душі кожної людини. І хранителем цих законів є наша совість. Чим краще вона розвинена, тим вищим є наше прагнення жити чесно і справедливо, тим більше в нас доброзичливості.
Робота з підручником.
Прочитайте на сторінці 164 індійську казку «Як миші з’їли залізо». Дайте відповідь на питання в завданні 2.
• Що чекає людину, яка порушує моральні норми? (Осуд людей, які її оточують.)
• А якщо поганий учинок зроблено таємно? (Муки совісті.)
Щоб погоджувати інтереси окремих людей і всього суспільства, організовувати спільне вирішення суспільних справ, були введені правові норми. У підручнику на сторінці 165 прочитайте й запишіть у зошит, що ми розуміємо під правовими нормами.
Правові норми — спільні загальнообов’язкові правила поведінки людей, що встановлюються й охороняються державою.
У завданні 3, що на сторінці 165, проаналізуємо ситуації. Яка з них є порушенням моральної норми, а яка — правової? Чому? (Павлик обдурив свого однокласника, сказавши, що в нього немає книги, яку той просив. Це — порушення моральної норми.
Дмитро Миколайович, виступаючи в суді свідком, сказав судді неправду. Це — порушення правової норми.)
Прочитайте текст підручника за завданням 3 і визначте, що спільного і відмінного між моральними і правовими нормами. (Спільне: вони регулюють життя людей. Порушення закону завжди є і порушенням моральних норм.
Відмінне: норми права завжди приймаються відповідними державними органами; існують у письмовій формі; вони завжди конкретні і визначають правила поведінки, однакові для всіх; норми права спираються на примусові заходи з боку держави, які здійснюються через суд.)
Робота з підручником.
Виконайте завдання 4 на сторінці 166, заповніть таблицю.
Питання для порівняння
Мораль
Право
У якій формі існує
Усній (у свідомості людей)
Письмовій
Якими є вимоги
Нечіткі: не нашкодь людям, що тебе оточують
Чіткі, конкретні
Яка відповідальність за порушення
Суспільний осуд, суд совісті. Іноді штраф у суді
Штрафи, стягнення, позбавлення волі
Хто карає за порушення
Суспільство, власна совість. Іноді суд
Державні органи
Ким установлені
Суспільством
Державою
2.     Що таке закон і як він регулює життя громадян у демократичному суспільстві.
 Норми права записуються у вигляді законів. Закони створюють спеціальні законодавчі органи. В Україні таким органом є Верховна Рада України.
Робота з підручником.
На сторінці 167 прочитайте й запишіть у зошит, що таке закон.
Закон — офіційний письмовий документ, який містить правові норми і приймається законодавчим органом держави.
Із законів ми дізнаємося про правові норми, які дають нам можливість регулювати свої відносини з іншими людьми, з представниками влади, захищати свої права в різних життєвих ситуаціях: на дорозі, в магазині, навіть у власній сім’ї. У демократичному суспільстві закони підтримують справедливість і гуманність. Громадяни повинні знати й поважати закони держави та неухильно дотримуватися їх.
Творчі завдання:
1)       Уявіть, що в якійсь державі прийнятий закон «Про запобігання суперечкам між громадянами». Як ви думаєте, проти яких із названих нижче людських вад міг бути застосований цей закон? Поясніть свій вибір.
допомагати слабким;
радіти чужому болю;
приносити радість собі;
знущатися з людей;
заздрити;
принижувати інших;
бути жадібним;
співробітничати з людьми.
2) Визначіть, які риси особистості більше відповідають людям, що поважають права людини, а які тим, хто схильний їх порушувати. Поясніть свій вибір.
Риси особистості: справедливість, заздрість, чесність, правдивість, соромливість, доброта, неробство, боязкість, совість, егоїзм, дратівливість, жорстокість, скромність, щирість, жадібність, ревнощі, інтелігентність, хитрість, волелюбність, дисциплінованість.
5)    Чи мали Попелюшка та її сестри рівні права? Які права Попелюшки були порушені?
3. Що означає рівність усіх перед законом.
Робота з підручником.
На сторінках 167—168 прочитайте текст «Що означає рівність усіх перед законом».
Прочитайте й випишіть поняття «рівність людей перед законом»; «рівноправ’я».
Рівність людей перед законом — рівноправне становище людей у суспільстві в дотриманні ними норм закону, їхніх закріплених у законах прав, обов’язків і відповідальності.
Рівноправ’я — користування однаково рівними з ким-небудь правами.
Висновки.
Одна з форм патріотизму — це повага людини до законів суспільства, в якому вона живе. У кожній державі є люди, що живуть за законами суспільства, але, на жаль, є такі, які порушують ці закони.
Як відомо, закони держави покликані, перш за все, упорядкувати життя в суспільстві, а люди, які порушують встановлені закони, завдають шкоди цьому порядку, налагодженому життю, руйнуючи мир і спокій у суспільстві.
Чи кожен із нас розуміє, що опора держави — її закони, опора людини — закони її совісті?
 ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
Прочитати параграф підручника (с. 163—169).
Заповнити пропуски в статтях 21, 22, 23, 24 Конституції України (на с. 169 підручника).

Виконати письмове завдання в робочому зошиті з теми «Яка роль моралі і права в демократичному суспільстві» (у групі вайбера)
------------------------------------------------------------------------------------------------------
30.03.2020 – 03.04.2020
Етика 6 клас (урок 28)
Тема: Як розуміють справедливість у сучасному демократичному суспільстві «Справедливість – найвища з усіх чеснот» (Ціцерон)
«Існує дві першооснови справедливості: нікому не шкодити і приносити користь суспільству» (Ціцерон)
«Справедливість запанує тільки тоді, коли кожен сприйматиме чужу образу, як свою» (Солон)
1. Актуалізація опорних знань. Дайте відповіді на запитання:
1.      У якому році Генеральна Асамблея ООН проголосила Декларацію прав дитини?
а) 1948; б) 1959; в) 1966.
2.    У якому році Генеральна Асамблея ООН прийняла Конвенцію про права дитини?
а) 1968;  б)1982;  в)1989.
3.    Які відмінності можуть зумовити неоднакове використання дітьми своїх прав?
а)Таких відмінностей немає; б)національна належність; в)стан здоров’я.
4.    Хто несе першочергову відповідальність за виховання дитини?
а)  педагоги; б) батьки;   в) члени уряду.
5.    ООН уважає дитиною людську істоту від народження до:
а) 16 років;  б) 18 років;  в)19 років.
6.    У якому році була прийнята Загальна декларація прав людини?
а)1948; б) 1959;  в)1989.
7.    Офіційний документ, у якому проголошені певні принципи й положення:
а) притча;  б) декларація;  в) конвенція.
8.    Договір між державами з якогось спеціального питання:
а) декларація;  б) конвенція;  в) атестація.
9.    У Загальній декларації проголошено, що кожна людина має право: на життя... (продовжити).
10.    Згідно з Конвенцією про права дитини, кожна дитина має право: на особливий захист і турботу ... (продовжити).
11.    Визначите, що це за дати:
10 грудня;   1 червня;   28 червня.
1.     Що таке суспільна справедливість. Прочитати п.1 , с. 157-158
Дайте відповідь на питання.
•   Що ми маємо на увазі під справедливими відносинами? (Справедливими називаються такі відносини людей, дії, вчинки, які відповідають морально-етичним і правовим нормам демократичного суспільства.)
•   Що є регулятором життя суспільства? (Закони. Спочатку такими регуляторами виступали традиції і звичаї, воля богів.)
Упродовж  всієї історії людства існувала проблема справедливого розподілу благ. Люди винайшли два основні способи такого розподілу: порівну і відповідно до заслуг. Розвинені демократичні держави прагнуть застосовувати обидва підходи. І в нашій країні певна частина суспільних благ розподіляється порівну: виплати багатодітним сім’ям, самотнім матерям, безкоштовна освіта, користування підручниками тощо. Інша частина доходів держави розподіляється між громадянами відповідно до конкретних заслуг кожного: заробітна плата, пенсія (окрім соціальної).                                            Суспільна ж справедливість полягає в тому, що всі громадяни держави мають рівні права і свободи.
Притча Леонардо да Вінчі «Справедливість»
— Немає на світі справедливості! — жалібно пропищала миша, дивом вирвавшись із кігтів ласки.
— Доки ж неправду терпіти! - обурено крикнула ласка, ледве встигнувши сховатися у вузьке дупло від кішки.
— Життя немає від свавілля! — пронявкала кішка, стрибнувши на високу огорожу і з острахом поглядаючи на дворового собаку, що гавкав унизу.
— Заспокойтеся, друзі! — сказала мудра сова, яка сиділа в клітці на селянському дворі. — У ваших наріканнях на життя є частка істини. Але хіба справедливість належить по праву комусь одному з вас?
Після цих слів миша визирнула з нори, ласка висунула носик із дупла, кішка зручніше влаштувалася на огорожі, а пес сів на задні лапи.
— Справедливість, — продовжувала сова, — це вищий закон природи, за яким між усіма, хто живе на землі, встановлюється розумна згода. За цим мудрим законом живуть усі звірі, птахи, риби і навіть комахи. Подивіться, як дружно живе і трудиться бджолиний рій.
Сова справді мала рацію. Кому хоч раз доводилося бачити вулик, той знає, що там неподільно володарює бджолина матка, розпоряджаючись усім розумно і справедливо розподіляючи обов’язки між членами численної бджолиної сім’ї. В одних бджіл основна турбота — збирання нектару з квітів, в інших — робота в стільниках; одні охороняють вулик, відганяючи настирливих ос і джмелів, інші дбають про підтримування чистоти. Є бджоли, яким належить доглядати за маткою, не відходячи від неї ні на крок. Коли повелителька постаріє, найсильніші бджоли дбайливо носять її на собі, а найбільш досвідчені лікують усяким зіллям. І якщо хоч одна бджола порушить свій обов’язок, на неї чекає неминуча кара.
У природі все мудро і продумано, усяк повинен займатися своєю справою, і в цій мудрості — найвища справедливість життя.
•   Як ви зрозуміли сенс цієї притчі?
2. У чому ми всі рівні, хоча й різні (с.159-160)
Прочитайте на сторінках 159—160 пояснення термінів, випишіть їх у словничок і запам’ятайте.
Різноманітний — не такий, як інший, не схожий на іншого. Соціальна різноманітність — ознака суспільства, яке складається з неоднакових, не схожих одне на одного людей. Соціальний — пов’язаний із життям і відносинами людей у суспільстві, суспільний, той, що існує в суспільстві.
3.    Чого вимагає від нас різноманітність життя в громадянському суспільстві.
У завданні 5 на сторінці 161 прочитайте розповідь і дайте відповідь на питання.
Знайдіть на с.161 підручника абзац, який може стати висновком теми уроку.
Д/з: Прочитати параграф підручника (с. 157—162).
Виконати письмове завдання у групах класів у вайбері
23.03.2020 – 27.03.2020
Тема: Якими є права й обов’язки людини в демократичному суспільстві
«Щоб країна могла жити, треба, щоб жили права»
                                                 (А.Міцкевич)
Права людини -  можливість людини мати певні матеріальні, соціальні, культурні й духовні блага, необхідні їй для нормального життя і розвитку. Права людини, що захищаються міжнародними документами й законами нашої країни, засновані на моральних нормах і цінностях: справедливість,  рівноправ’я, повага до людської гідності.
Декларація – офіційний документ, у якому проголошені певні принципи і положення.
Загальна декларація прав людини була прийнята ООН 10 грудня 1948 року.
Документи, які утверджують права дитини:
        Декларація прав дитини, 1959 рік;
        Міжнародна конвенція про права дитини, 1989 рік.
Права дитини – це певні можливості необхідні людині до 18 років для життя і досягнення цілей.
Конвенція – договір між державами з якогось спеціального питання.

Д/з: Опрацювати урок 27, с.151-156. Написати твір «Чому потрібно знати права людини?», з.6 (письмово) + завдання у групах вайбера. Знати визначення і дати проголошення декларацій та конвенції.

Немає коментарів:

Дописати коментар